Yapay zeka online pazarlamada roket etkisi yaratıyor



Yapay zeka kavramının, insanın yerini alacağı endişesiyle kulağa ürkütücü geldiği bir gerçek. Ancak uluslararası dev markaların yapay zekayı kullanarak satışlarını artırması, yapay zekanın insan dostu olduğunu gösteriyor. Ünlü motosiklet markası Harley-Davidson, rakamsal verilerle geçen yıl buna güzel bir örnek oluşturdu. 
Firmanın New York şubesi, 8,6 milyon nüfuslu kentin sadece yüzde 3'üne ulaşabildiğinden ve bunun satışlara olumsuz yansımasından yola çıkarak satışları artırmak için bu yıl başında reklam algoritmaları geliştiren Adgorithms isimli teknolojisi firmasına başvurmuş. Firmanın geliştirdiği Albert isimli platform, Harley Davidson New York Şubesi Başkanı Asaf Jacobi'ye göre online pazarlamada harikalar yaratmış

ALBERT SAYESİNDE SATIŞLAR ARTTI

Albert'ın yaptığı şey kısaca, mevcut müşteri profilinin karakteristiğini ortaya çıkarıp, benzeri bir online müşteri profili yaratmak ve buna göre online reklam platformlarına arayışa girmek olmuş. Jacobi ve ekibinin mart ayında Albert'ı uygulamak üzere seçtiği Google ads, Facebook ve diğer sosyal medya ortamlarının her birinde müthiş bir geri dönüş yaşanmış


Albert devreye sokulduğundan itibaren günlük internet sitesi ziyaretleri yüzde 566'a kadar yükselmiş. Potansiyel müşteri sayısında ilk ay yüzde 800 artış yaşanmış. Mayıs ayında bu oran yüzde 2 bin 930 artış göstermiş. Yapay zeka aracı Albert, şu an New York satışlarının yüzde 40'ını oluşturuyor. Jacobi, "Üstelik satışları artırmak için yeni bir kişi bile istihdam ettirmeden" diyerek, artık pazarlama ekibi yerine satış ekibini genişletmek zorunda kaldığını söylüyor.

REKLAM İÇERİĞİNE DE KARIŞIYOR

Albert, reklam içeriği konusunda da geri bildirimde bulunmuş. Online reklamlardaki banner'larda hangi kelimeler, hangi fontlarda kullanılmalı? Banner'ın büyüklüğü ne olmalı? Reklam içeriği hangi online ortamda ve nasıl kullanılmalı? Mevcut reklam içeriğinin performansı nasıl?

HARLEY DAVIDSON NEW YORK

Malum, motosiklet satın almak için araştırma yapmak ve biraz düşünmek gerek. Albert, bu süreçte müşteriyi çekmek için önemli bir reklam taktiği de vermiş: reklam içeriğindeki "arayın" kelimesinin performansı, "satın alın" kelimesine göre yüzde 447 daha fazla etkili. 

DEV MARKALAR SATIŞLARI ARTIRMA ÇABASINDA

Harley Davidson'ın yanısıra The North Face ve Skechers gibi önemli outdoor giyim firmaları da yapay zeka araçlarıyla satışlarını artırmayı amaçlıyor. Silikon Vadisi'ndeki teknoloji firmaları da bu araçların üretime ağırlık veriyor. 


Bu araçlar online müşterilerin karşısına üç şekilde çıkıyor: hangi ürüne göz attıkları veya hangi ürünleri satın aldıklarına ilişkin verilerden yola çıkarak zevklerine uygun önerilerde bulunulması, online ve offline alışverişlerde chatbot, yani konuşarak bilgi alınabilecek ortamların oluşturulması ve internet sitelerinin müşteri davranışlarına uyarlanarak daha çekici hale getirilmesi. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Türk bilimadamı yapay zekayla kansere çare arıyor

800 milyon kişi 2030'a kadar iş kaybedecek. Hangi mesleklerin sonu geliyor?

Geleceğin savaşçıları Terminatör mü, Demir Adam mı olacak?