Yapay zeka online pazarlamada roket etkisi yaratıyor
Yapay zeka kavramının,
insanın yerini alacağı endişesiyle kulağa ürkütücü geldiği bir gerçek. Ancak uluslararası dev markaların yapay zekayı
kullanarak satışlarını artırması, yapay zekanın
insan dostu olduğunu gösteriyor. Ünlü
motosiklet markası
Harley-Davidson, rakamsal verilerle geçen yıl buna güzel bir örnek oluşturdu.
Firmanın New York şubesi, 8,6 milyon nüfuslu kentin sadece yüzde 3'üne ulaşabildiğinden ve bunun satışlara olumsuz yansımasından yola çıkarak satışları artırmak için bu yıl başında reklam algoritmaları geliştiren Adgorithms isimli teknolojisi firmasına başvurmuş. Firmanın geliştirdiği Albert isimli platform, Harley Davidson New York Şubesi Başkanı Asaf Jacobi'ye göre online pazarlamada harikalar yaratmış.
Firmanın New York şubesi, 8,6 milyon nüfuslu kentin sadece yüzde 3'üne ulaşabildiğinden ve bunun satışlara olumsuz yansımasından yola çıkarak satışları artırmak için bu yıl başında reklam algoritmaları geliştiren Adgorithms isimli teknolojisi firmasına başvurmuş. Firmanın geliştirdiği Albert isimli platform, Harley Davidson New York Şubesi Başkanı Asaf Jacobi'ye göre online pazarlamada harikalar yaratmış.
ALBERT SAYESİNDE SATIŞLAR ARTTI
Albert'ın yaptığı şey kısaca, mevcut müşteri profilinin karakteristiğini ortaya çıkarıp, benzeri bir online müşteri profili yaratmak ve buna göre online reklam platformlarına arayışa girmek olmuş. Jacobi ve ekibinin mart ayında Albert'ı uygulamak üzere seçtiği Google ads, Facebook ve diğer sosyal medya ortamlarının her birinde müthiş bir geri dönüş yaşanmış.
Albert devreye sokulduğundan
itibaren günlük internet sitesi ziyaretleri yüzde 566'a kadar yükselmiş.
Potansiyel müşteri sayısında
ilk ay yüzde 800 artış yaşanmış.
Mayıs ayında bu oran yüzde 2 bin 930 artış göstermiş. Yapay
zeka aracı Albert, şu an New York satışlarının yüzde 40'ını oluşturuyor. Jacobi, "Üstelik satışları artırmak için
yeni bir kişi bile istihdam ettirmeden" diyerek, artık pazarlama ekibi yerine satış ekibini genişletmek
zorunda kaldığını söylüyor.
REKLAM İÇERİĞİNE DE KARIŞIYOR
Albert, reklam içeriği konusunda da geri bildirimde bulunmuş. Online reklamlardaki banner'larda hangi kelimeler, hangi fontlarda kullanılmalı? Banner'ın büyüklüğü ne olmalı? Reklam içeriği hangi online ortamda ve nasıl kullanılmalı? Mevcut reklam içeriğinin performansı nasıl?
![]() |
HARLEY DAVIDSON NEW YORK |
Malum, motosiklet satın almak için araştırma yapmak ve biraz düşünmek gerek. Albert, bu süreçte müşteriyi çekmek için önemli bir reklam taktiği de vermiş: reklam içeriğindeki "arayın" kelimesinin performansı, "satın alın" kelimesine göre yüzde 447 daha fazla etkili.
DEV MARKALAR SATIŞLARI ARTIRMA ÇABASINDA
Harley Davidson'ın yanısıra The North Face ve Skechers gibi önemli outdoor giyim firmaları da yapay zeka araçlarıyla satışlarını artırmayı amaçlıyor. Silikon Vadisi'ndeki teknoloji firmaları da bu araçların üretime ağırlık veriyor.
Bu araçlar online müşterilerin
karşısına üç şekilde çıkıyor:
hangi ürüne göz attıkları veya
hangi ürünleri
satın aldıklarına ilişkin
verilerden yola çıkarak zevklerine uygun önerilerde
bulunulması, online
ve offline alışverişlerde chatbot, yani konuşarak bilgi alınabilecek ortamların oluşturulması ve internet sitelerinin müşteri davranışlarına uyarlanarak daha çekici hale getirilmesi.
Yorumlar
Yorum Gönder