Google ve Tesla'nın izinden gidenler...

Google ve Tesla, geleceğine yön verecek otonom araçlarıyla pek çok teknoloji ve otomotiv markasının "otonom araç yarışına" dahil olmasını sağladı. Tesla'nın tam otonom araç projesinin ardından pek çok otomotiv markası, "akıllı ve insan gibi" düşünerek hareket edebilen araç geliştirme projelerine hız verdi. Yapay zeka teknolojisi, son birkaç yıldır ana akım medyada yer bulsa da, aslında otomotiv sektörünce bir süredir kullanılıyor. Otomobillerin "akıllı olmalarını" sağlayan "çevresel faktörleri tanıma ve buna göre hareket edebilme", "ses, görüntü ayırt etme" gibi özellikleri sunan yapay zeka, böylece bu araçların otomatik fren yapmalarını, çarpmayı önleyen sistemleri devreye sokmalarını, yaya-bisiklet-motorcu alarmı ve karşı yönden gelen trafik alarmı vermelerinin yanısıra, araçta kullanılan pek çok akıllı sistemin de çalışmasını sağlıyor. 

AURORA INNOVATIONS KURUCUSU CHRIS URMSON (SOLDA) VE HYUNDAI Y.K.BŞK.YRD EUI SUN CHUNG
Otonom hareket edebilen insansız akıllı araç teknolojisi, artık otomotiv sektörünün tüm segmentleri tarafından uygulanıyor. Güney Kore merkezli otomotiv markası Hyundai de 9-12 Ocak tarihlerinde düzenlenen Las Vegas CES Fuarı'nda (Elektrik ve Elektronik Fuarı) tanıtılan otonom araç da bu yarışa dahil oldu. ABD'li otonom sürüş teknolojisi geliştiren start-up Aurora Innovations ile işbirliğine giden Hyundai, Tesla gibi beşinci derece, yani tam değil ama dördüncü derecede otonom sürüş sağlayacak. Hyundai'nin yeni aracı 2021'den itibaren satılmaya başlanacak. 

START-UP'LARIN ÖNEM
İ

Peki Hyundai neden Aurora ile i
şbirliğine gitti? Aurora, Google'ın otonom araç biriminin eski baş teknoloji uzmanı, Tesla'nın eski otopilot yöneticisi, Uber'in eski bir mühendisinden oluşan ve Google ile Tesla'ya alternatif araçlar üretmek isteyen markaların başvurduğu bir start-up. Kendi teknolojilerini geliştiren dev otomotiv markaları, yapay zeka başta olmak üzere bazı teknolojileri günümüzde çoğunlukla start-up'dan transfer ediyor.

BYTON
CES'te ilk kez sunulan Byton isimli elektrikli-akıllı araç da bu otonom araç 
yarışına dahil oldu. Çinli teknoloji devi Tencent'in de yatırımcısı olduğu 3'üncü derece otonom seviyesindeki Byton, Çin ve ABD'de 2019'dan itibaren, Avrupa'da ise 2020'den itibaren 45 bin dolara satışa çıkarılacak. Tesla gibi derecelendirilerek tam otonom bir araca dönüştürülmesi planlanan Byton, yapay zekası sayesinde yüz tanıma yöntemini kullanarak kapıları açabiliyor, sürücünün isteklerine ayak uydurabiliyor, Amazon Alexa sayesinde sürücüyle sesli iletişime geçebiliyor. 5G teknolojisi kullanan Byton, buluta bağlanarak yapay zekasıyla sürücünün dünya ile pek çok alanda iletişime geçmesini sağlıyor. Çinli yatırımcı destekli Byton'ın Tesla, BMW, Apple ve Google'dan ayrılan yöneticilerin kurduğu bir start-up olduğunu belirtmekte de fayda var.

OTOMOT
İV SEKTÖRÜ YARIŞTA

Yapay zekanın otomotiv sektöründeki hayati etkisi ve bu teknolojinin otonom araçlara da yön vermesi, son birkaç yıldır üzerinde çalı
şılan yapay zekalı araç projelerinin ardarda piyasa sürülmesine neden oluyor. Akıllı-otonom araç konseptinin sadece teknoloji markalarının kendi otonom araç yaratmasıyla sınırlı kalmayacağı ortada. Otomotiv markalarının da otonom araç üretmek için gerekli teknoloji firmalarıyla işbirliğine girerek geleceğe yatırım yapmaya devam edeceklerini görebiliyoruz. Bu nedenle Google, Apple gibi dev yazılım markalarıyla otomotiv teknolojisi üreten markalardan kopan pek çok uzman, kurdukları start-uplarla giderek yaygınlaşan yapay zekalı otomotiv teknolojisine yön verecek.

VOLKSWAGEN I.D.BUZZ
TOSBAĞA'YA DA YAPA ZEKA

Volkswagen, 1960'lar ve 70'lerin "mikro hippi minibüsü" olarak bilinen efsanevi aracını güncelleyerek elektrikli bir araca dönü
ştürmüştü. Ünlü Alman firma da CES'te bir açıklama yaparak, bu minibüse yapay zeka teknolojisini dahil etmek için ünlü ABD'li teknoloji firması Nvidia ile anlaştığını açıkladı. Çip üreticisiyken otomotiv teknolojileri geliştiren bir firma haline gelen Nvidia, Volkswagen'ın I.D. Buzz minibisüne, çok yakında standart bir yapay zeka teknolojisi olacak yüz tanıma ve sürücüye göre arabanın iç ortamını kişiselleştirme olanağı sağlayacak.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Türk bilimadamı yapay zekayla kansere çare arıyor

800 milyon kişi 2030'a kadar iş kaybedecek. Hangi mesleklerin sonu geliyor?

Geleceğin savaşçıları Terminatör mü, Demir Adam mı olacak?