Yapay zekayla kişiselleştirilmiş güzellik




Kadınların erkeklere göre güzelliklerine daha dü
şkün olduğu bir gerçek. Kuaförden kozmetik ürünlere, kıyafetten parfüme alışverişi daha çok yapan genellikle kadın oluyor. Kadının güzelliğe merakıysa günümüzde sosyal medya aracılığıyla giderek artıyor. Özellikle makyaj malzemesi satan uluslararası markalara her yıl birkaç tane eklenmesi ve YouTube başta olmak üzere makyaj vlogger'larının izlenme rekorları kırması, güzellik sektörünün her yıl katlanarak büyüdüğünün göstergesi. Başta makyaj olmak üzere güzellik ürünlerinin odaklandığı birkaç pazarlama unsuru var: Markanın değerini, lüks bir ürünü veya içeriği, bir yaşam biçimini satmak. 
Son yıllarda moda olan pazarlama yöntemlerinden ba
şka biriyse "o yıl" moda olan (aloe vera, argan, jojoba gibi) doğal içerikli kozmetik ürünler... O yılın trend olan doğal içeriği bir anda büyük markaların kremlerinin içine giriveriyor. Bazı kadınlarsa, markanın doğal içerikli bir yüz kremi piyasaya sürmesine rağmen, "herkes" için üretilen bu kremin onlara iyi gelmemesi... 



Eminim bazı kadın okuyucular bu tespiti onaylayacaktır. Bazı ürünler bazılarının beklentilerini kar
şılasa da, sizinkini karşılamaz. Bunun nedeni, her ürünün herkese uygun olmaması. Herkesin farklı cilt veya saç tipi var. Bu gerçekten yola çıkan bazı girişimciler kozmetikle yapay zekayı buluşturarak kişiselleştirilmiş çözümler sunuyor. Artık teknoloji sizin yaşınız, cilt tipiniz, beklentilerinizi dikkate alarak sadece size yarayabilecek bir krem üretebiliyor. 

S
İZE ÖZEL

Bu bakı
ş açısıyla ABD'de piyasaya sürülen bir marka Proven. Dünyanın en geniş "güzellik data bankasına" sahip olduğunu ileri süren Proven'un kurucularından Ming Zhao, kişinin gerekli verileri sunması halinde sahip oldukları bu veri bankasına bakılarak kişi için "en uygun" kremin üretileceğini söylüyor. Proven, sizinle bir anket yaparak sizden yaşınız, cildinizle ilgili amacınız, etnisiteniz ve ait olduğunuz coğrafi bölgeyi öğreniyor.

Veri bankasında nasıl bilgilerin bulundu
ğuna, algoritmanın hangi verilere bakarak sizin için en iyi çözümü bulduğuna bakacak olursak... Zhao, 8 milyon tüketicinin cilt bakım ürünleriyle ilgili yorumları, piyasadaki 100 bin cilt bakım ürünü, 20 bin güzellik bakım içeriği ve cilt ile güzellik içeriği hakkındaki 4 binin üzerinde bilimsel makalenin, sizin için özel olarak üretilen kremin veri tabanını oluşturduğunu söylüyor. Algoritma söz gelimi akne, cilt kırışıklığı gibi anahtar kelimeleri veri tabanındaki farklı ürün kategorileri arasında arıyor. Bu kategoriler arasında bağlantılar kurarak sizin için ideal çözümü ortaya çıkarıyor. 
Unutmadan, tabi sizin hangi ırka ait oldu
ğunuz, nasıl bir sosyal ve kültürel altyapıdan geldiğiniz, dünyanın hangi coğrafyasında yaşadığınız gibi veriler de daha önceki veriler gibi sisteme dahil ediliyor.


İşin "güzel" kısmına bakacak olursak, sizin için bir cilt profili ortaya çıkarılıyor. Zhao, "Bazı insanların kremine bazı içerikleri yüksek dozda verirken bazılarının kremine koymuyoruz bile. Buna göre kremi formüle ediyoruz" diyor. "Kremi kim hazırlıyor? Bir robot mu?" diye soracak olursanız, cevap hayır. Zhao bu soruya, "Bir kremi sürdüğünüzde cildiniz nasıl hissediyor? Ne zaman nemli hissediyorsunuz? Ne kadar oranda yağ katılınca soğuk havadan korunabilirsiniz? Bu soruların cevabını ancak formülasyon uzmanı bilebilir" diyerek insanla teknolojinin görevleri arasındaki ayırımı yapıyor.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İlk yerli yapay zeka ve robotik anketi

Türk bilimadamı yapay zekayla kansere çare arıyor

Çocukluk hayali bu robotu yapmaktı